Thursday, March 12, 2009

Bad Day...

aku dapat rasakan harini merupakan hari yang amat teruk dalam hidupku....
aku mula rasakan yang aku tidak memiliki apa2....
aku mula tidak percaya dengan qada dan qadar tuhan...
bertapa susahnya untu aku menerima kenyataan hidup bahawa aku telAH MULA JATUH...
aku berputus asa.. hanya Allah yang tahu hampanya, kecewanya diriku...
namun begitu aku mula sedar, bertapa berdosanya aku kerana tidak sanggup menerima kenyataan takdir yang tersurat yang di tetapkan oleh Allah di Luh Mahfuz lagi....
memang aku menyatakan aku menerima takdir yang diberi oleh Allah padaku...
tapi mengapa aku masih menangis? mengapaaku masih mengeluh? ya! aku masih tak mampu menenangkan hatiku....
aku masih tak sanggup menerima kenyataan...
bila aku sudah menanggungnya, baru ku tahu mengapa ramai manusia yang kecundang membuat sesuatu perkara yang merosakkan diri sendiri... kerana kita tak dapat menerima takdir yang telah di tentukan oleh Allah.....
Tuhan, Berdosanya Aku.....
setiap ketentuanNYa ada hikmahnya....
kita sebagai hambanya tidak perlu mempersoalkan takdirnya...
aku akan cuba untu menerima dan Redha dengan kenyataan yang menimpaku.....
ku percaya aku tidak akan jatuh untuk selamanya.... aku akan cuba yang termampu untuk aku bangun dari tempat ku jatuh...
mungkin aku akan mengenang tempat ku jatuh sebagai peringatan untuk masa hadapan....
syukur ku padamu kerana mengurniakan insan2 yang masih mampu mendoakan kejayaanku... insan yang berdiri di belakangku dan menerima diriku seadanya... terima kasih semua... jasamu tidakkan kulupa... kerana dirimu aku terus bangun dan cuba untuk bangun....
kepada umi dan abahku... ku ucapkan terima kasih yang tak terhingga kerana masih membimbing ku untuk terus maju....
demi mereka ku akan cuba untuk menerima kenyataan ini walaupun aku masih sukar untuk menerimanya...
ampunkan aku tuhan...

No comments:

Post a Comment